Det finns ev magi i området.

Nu när det byggs ny ingång till lägenhetshuset så får vi ta bakvägen ut istället. Efter att ha gått in och ut ett antal gånger kunde jag inte låta bli att lägga märke till att det saknas ett hus bland längorna. Det finns 12 10 6 & 4, men inte 8.

Är det något som dom gjort medvetet för att vi som bor här alltid ska undra vart åttan tog vägen och sedan aldrig fråga någon som antagligen har kunskap om vart åttan är, för man frågar aldrig även om man mycket gärna vill veta. Det är en oskriven lag.

Eller kan det kanske vara så att vi faktiskt lever i värld där Harry Potter existerar och Lord Voldemort sprider skräck bland trollkarlar och häxor? Det är antagligen så att huset är inklämt bland sexan och tian på magisk väg. Ett lägenhetshus för trollkarlar som jobbar i centrum eller här på hisingen för att de inte ska behöva flyga så långt på kvastar eller på diverse magiska transportmedel.

Underbart att veta att vi lever i en värld där magi faktiskt existerar, gör mitt liv mycket enklare. Allt känns plötsligt mindre hopplöst. Rätt som det är kanske jag får ett brev som informerar mig att min tid är kommen, att jag ska utbildas till trollkarl.

Wingardium Leviosa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0