Facebook & Frontierville.

Först måste jag ju nämna att det är frusterande när jag igår ville rita och tänkte att jag skulle leta upp ett block men inte hittade ett! Jag har alltid ett block att rita i, ibland har jag fyra att välja på. Nu när jag flyttat dock, har jag packat ner några block men självklart valt dom som hade få tomma sidor kvar i, så dom är uppritade nu.

Måste norpa något block nästa gång jag kommer hem till mamma!

Men nu ska ni få höra, nu börjas det igen. Tidigare har jag ju spelat diverse spel på facebook, farmville, mafia wars försökte mig på fishville etc etc. Sedan kände jag att det stal på tok för mycket tid av mitt liv, som jag kunde lagt på viktigare saker, som att spela tv-spel istället.

Nu har det släppts ännu ett spel, frontierville. Det är till skillnad från dom andra spelen relativt intressant! Det finns hela tiden mål att nå upp till, ett bra skapat belöningssystem med andra ord som gör att man vill fortsätta spela. Redan i det tidiga stadiet som spelet är i så finns det fler möjligheter till ett varierat spel än vad det finns i dom andra.

Det bästa är dock att det påminner mig om den tiden då jag spelade harvest moon, för det här är lite smått en kopia av det. Enda skillnaden, okej det finns säkert fler skillnader, men det är att jag får lov att spela med flera spelare nu. Det gör alltid upplevelsen av ett spel mycket bättre. I mitt tycke.

Ja, jag märker också att jag sitter här och prisar ett kommersiellt spel på facebook, det kanske är lite fel, men ni borde prova på det om ni har tid och gått på min försäljning i det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: tajana

Hahahaha love it

2010-06-20 @ 11:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0