Pokerspelare & artighet.

Jag har ju som sagt spelat ett antal turneringar de senaste dagarna, klockan åtta och tio går två bra billiga turneringar för en människa med min färdighet. Något som jag har lagt märke till är människorna härliga sociala förmåga. Ingen skriver ett ord, bortsett från nh och ty. Nice hand och Thank you alltså. Vem vill ens höra att dom har en bra hand? Det är ju inte något dom valt själva.

Det borde existera en sida eller bok för spelare där dom kan lära sig att ge komplimanger, kanske skriva att någon spelade sin hand bra, förutsatt att dom spelade bra då. Kanske till och med ge positiv kritik.
Istället för att skratta åt den som förlorade och skriva att det var det sämsta dom någonsin upplevt i sin poker-karriär.

Antingen är det jag som spelat på tok för mycket på internet och saknar gemenskapen som finns vid ett bord där spelare sitter eller så finns det en liten Jonatan inom mig som skakar i brist på komplimanger. Som inte vill något hellre än att få höra att han faktiskt spelat bra. Nej, det är antagligen majoriteten spelare som jag träffat som inte har särskilt mycket hyfs.

Trist tycker jag men vad kan jag göra åt saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0