Kalle Anka & Co.

I kväll sitter jag hos min mamma vid deras dator, jag har passat mina syskon sen igår. Det har varit långa och roliga timmar!

Vi var på cirkus igår eftermiddag, jag kan inte ens minnas när jag var på cirkus sist, en gammal upplevelse som jag fick uppleva på nytt. Härligt härligt.

I dag har varit mulet och regn så vi har hållt oss inomhus hela långa dagen, man blir knasig av brist på rent syre, men vi har haft kul ändå. Spelat mario kart fyra personer mot varandra ,det är himla roligt! Skulle vilja prova att spela 8 stycken någon gång.

Nu har jag precis läst klart min lillebrors Kalle Anka-tidning, sista serien handlade om Magica De hex som efter vanlig rutin ska ge sig på Joakims pengabinge för att få tag på hans krona nummer ett. Serien i sig är klassisk men det är roligt att ändra sitt tankesätt i huvudet, ur ett realistiskt perspektiv.

Joakim, Kalle och knattarna är alla i bingen, kalle får höra hur Joakims dektektiver som lurar utanför Magicas hem blir oskadliggjorda och Kalle varnar Joakim direkt. Han springer efter sitt muskedunder som han i värsta fall ska skjuta Magica med, hur uppfattar knattarna en sån sak? är det inte traumatiskt?

Inte nog med det så sätter Joakim knattarna som vakter vid fönstret för att se när Magica dyker upp. Han sätter dom i direkt fara för att skydda sitt mynt, stackarna blir använda som kanonmat. Stackars knattar måste ha men för livet.

Men sen är det ju bara en serie, inget mer. Trevligt ändå att se det på annorlunda vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0